Office Web Apps – det koster gratis!

 

Jeg brokkede mig igår

….. lidt over at der er mennesker som åbenlyst ALDRIG ville prøve ny teknologi hvis det kom fra eet givet firma – her er Microsoft et yndet eksempel …. og vi har også tidligere diskuteret ‘nyheder’ som fx. “Office Web Apps understøtter ikke Chrome og Opera officielt > Nyheder – newz.dk” og konstateret, at det er en and som så meget andet overskrifts- og konfliktbaseret journalistik …. who cares … vi understøtter ikke browsere, men standarder … got it?

Men mon ikke det så er tid til, at prøve skidtet og derefter tage stilling til hvad vi syntes er vigtigt, fedt og mindre fedt?

Så here goes – jeg har nu i noget tid brugt Office Web Applications i en prebeta og er klar til at dømme …..

Hvad er det fede ved det?  Kan Google Docs ikke det samme?

Selvfølgelig kan de ikke det …. og det de kan kan de ikke lige så godt …. så hvis du vil køre trabant, så jo, så tilbyder GD da en trabant til regneark, tekstbehandling og præsentationer.

Men når nu man kan køre lidt Audi, BMW eller VW og få lidt ekstra for de samme penge (Gratis husker du nok) så er der da ingen grund til at holde fast i den gamle jerntæppe bil?

Her et regneark som ser 100% ud som og fungerer som var det i min Excel på PC eller Mac.

Og naturligvis kan vi oveni editere i det flere mennesker af gangen – i REAL TID!

 

Sådan så det altså ikke ud i GD:  

 

 

Min egen vurdering?

FEDT: Alle dokumenter ser ud 100% som jeg så dem og jeg kan samarbejder med ALLE om dem fra en hvilken somhelst PC!

MINDRE FEDT: At der endnu ikke er word og onenote med

IKKE SÅ FEDT: At der skal gå ihvertfald 3-6måneder endnu, får det lanceres – og så at vi ikke har taget InfoPath (Formularer) og Visio (diagramværktøj) med.

Kommer tilbage med flere eksempler de næste dage, men jeg ville allerhelst høre fra jer om jeres oplevelser med Office Web Applications, så PRØV DET SELV!

 

Sådan gør du:

 

PS! Husk iøvrigt også at give feedback til produktteamet vi dropdownmenuen øverst til venstre i alle applikationerne! 

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

6 svar til Office Web Apps – det koster gratis!

  1. Klaus siger:

    Det virker bare!

  2. Bo siger:

    Tak for adgangsopskriften Ole! 🙂 Lurede lidt på hvordan man kom på…Det ser ud til at virke fint, ihvertfald i den hurtige test jeg lige har kørt med nogle gamle dokumenter…både med IE8 og med Firefox på Vista og MacOSX…det er dog ikke tilgængeligt med Opera som browser, så de tester om man kører IE eller Firefox, før de giver adgang til Create, View eller Edit menuerne i Web Apps…men det er jo også tidligt i testenforløbet så det kan nås endnu.Spændende! og fedt at få adgang .-)))Jeg smider lige link til denne post på Facebook…det kan jo ligesågodt blive gennemtestet!Stay Cool!

  3. JOS siger:

    Oi – det virker også fint i Safari. Åh – hvor jeg glæder mig til det bliver lanceret 100%

  4. Flemming siger:

    Det virker jo super cool. Har prøvekørt Office 2010 TP, men første gang jeg prøver Office Web Apps versionen.Tak for opdateringen på hvordan kommer ombord, Ole.

  5. Anders siger:

    Det ser sejt ud, men er det ikke for "bloated"? Keep it simple-princippet er faktisk helt ok og en trabi er Google Docs ikke. En Citroen C1, måske: It does the job! Google er proff folk – ligesom Microsoft! :)I øvrigt er jeg enig i dine betragtninger om folks fordomme – det er trættende at høre på.

  6. Rikard siger:

    Jeg har fået det indtryk at Office Web Apps, vil køre på Mac og på Linux, det har jeg nu ikke fået den til, derfor kontaktede jeg MS kundeservice, der fik jeg forklaret at de var glade for at jeg havde valgt deres system og at det køre på alle Windows versioner.Nu spørger jeg bare hvad man skal med Office Web Apps, når det ikke virker. Google Apps virker på alle computer, der gøres ikke forskel, det er nok derfor det der er så mange der går over til det. Hvad der er tilgængeligt på på Internettet burde holde W3C standarderne. Hvis det gjorde så ville det også køre på alle platforme, men nu er det sådan at Microsoft tror de ejer Internettet og dens befolkning. Er man glad for diktatur stater så er det sikkert fint, men det er ikke noget for mig, jeg kan godt lide at arbejde med Mac og Linux, og arbejder også dagligt med Windows.Microsoft skal dog have ros for deres Windows 7, det undre mig bare at de fleste piller den nye sikkerhed fra hinanden, det er jo som at lave Bungy jump med et reb i stedet for en elastik, det er dømt til at gå galt og derfor trives SPAMER og VIRUS pirater godt.

Skriv en kommentar